انتقاد امام جمعه از ساخت هفتاد هزار خانه بی ضابطه در پرند

انتقاد امام جمعه از ساخت هفتاد هزار خانه بی ضابطه در پرند
شناسه خبـر : ۱۱۱۳۳۷ چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

ساخت و سازهای بی ضابطه و بی توجهی های مزمن به زیرساختها و نیازهای اساسی شهر،‌حالا صدای امام جمعه پرند را هم درآورد و او را در اول صف منتقدان این روش قرار داد.

به گزارش شهروندالبرز - رضا موسی زاده

حجت الاسلام کاظمی،‌ خطیب جمعه شهرجدید پرند با اشاره به تصمیم دولت برای ساخت هفتاد هزار واحد مسکونی جدید در این شهر، ضمن هشدار به مسئولان درخصوص این تصمیم غلط، خطاب به سردار قاسمی خواست تا به صورت میدانی وارد مطالعات اساسی در این شهر بشوند و به جای تصمیم گیری در دفتر کارشان،‌در میدان تصمیم گیری کنند.
انتقادها و گلایه های تند و تیز امام جمعه به همینجا ختم نشد. او با اشاره به روش نادرست مسئولان در تصمیم گیری برای ساخت و سازهای مسکونی در پرند، مولفه های درنظر گرفته شده برای سرانه های شهری و حیاتی پرند را فاقد منطق دانست و گفت: این مدل در هیچ قانونی نمی‌گنجد. هیچ زیر زیرساختی ایجاد نکردید و دوباره می‌گویید ۷۰ هزار مسکن سهم پرند است، این کار را نکنید.
حجت الاسلام کاظمی پا را کمی فراتر گذاشت و ضمن کنایه بیشتر به این بی توجهی ها،‌ پرده از یک واقعیت تلخ برداشت و گفت: « 70 هزار مسکن برای پرند در نظر گرفتید با زمینی که موجود نیست!» این جمله نشانگر بی برنامگی های جدی دولت در زمینه ساخت و ساز مسکن در پرند است.
او همچنین تصمیمات جدید در خصوص ساخت و ساز پرند را فاقد مطالعه دانست و گفت اگر این کار مطالعه و بررسی های دقیق پشت سر خود داشت قطعا به وضعیت امروز نمی‌رسید.
این نخستین بار نیست که مسئولان محلی شهرستان رباط کریم و شهر پرند درخصوص فقدان زیرساختهای عمومی در این شهر و عمل نکردن شرکت عمران به تعهداتش سخن می‌گویند و لب به شکایت می‌گشایند اما این نخستین بار بود که شخصیتی مانند امام جمعه با این صراحت کمبودها و بی توجهی ها را مورد خطاب قرار داد و با صراحت از کاستی ها گلایه کرد و خواستار توقف توسعه نامتوازن شهر پرند شد.

نویسنده : رضا موسی زاده

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz